
A legjövedelmezőbb befektetés: képezze és motiválja alkalmazottait
Minden sikeres vállalkozó mögött áll néhány igazi jó szakember. Ennek megteremtése nagy kihívást jelent az éttermi munka szervezése során. Az egyik legfontosabb eszköz, hogy hatékony csapatot tudhass a magadénak, hogy folyamatosan fejleszted és képzed munkatársaidat, időt szánva szakmai fejlődésük egyengetésére. Hasonlóan, hogy olyan légkört teremts munkatársaid között, amely lehetővé teszi a problémák és konfliktusok hatékony és profi megoldását. Mi több, egy ösztökélő és motiváló közegben, egészséges versenyszellemben dolgozni nem csak a kollégák számára üdítő, de a vendégeid éttermi élményének is jót tesz, ami végső soron a vállalkozásod sikerének kulcsa.
Egyéni képzések
Belépéskor minden munkatársaddal készíts egy karriertervet, vizsgáljátok meg együtt, hogy milyen készségeket és tudást tud elsajátítani a te éttermedben. Ez szakmai ambícióktól és posztoktól függően mindenki esetében egy teljesen egyéni tervet fog jelenteni. Szakács munkatársaid lehet, hogy olyan célokat tűznek ki, mint például „szeretnének a húsok nagymestereivé válni” vagy „elsajátítani az éttermi cukrászat csínját-bínját”. A felszolgálókat érdekelheti a borok világa vagy akár a professzionális kávékészítés tudománya. Gyűjtsd össze ezeket a témaköröket, és időnként hívj egy szakértőt, aki profi szakmai tréninget tart az abban érdekelt munkatársaidnak. Ez a lehető legjobb eszköz arra, hogy motiváld munkatársaidat, és extra tudást és szakértelmet csempéssz éttermedbe.
Vendéglátogatás az étteremben
A napi mókuskerék közben a reálisnál sokszor jóval borúsabban látja az ember a saját munkakörét és globálisan az étterme működését. Minden egyes munkatársadnak szervezd meg, hogy egy évben legalább egyszer vendégként is meglátogathassa az éttermed. Ilyenkor a legtöbbször az derül ki, hogy a vendégek mit sem érzékelnek a csapatot egyébként feszítő körülményekből. Ez egy roppant motiváló érzés, hiszen azt jelenti, hogy a fáradozás mégis megéri, hiszen örömteli pillanatokat szerzünk vendégeinknek. A „vendéglátogatás” során azonban kérd meg munkatársaidat, hogy jegyzeteljenek le minden nüanszot, majd együtt, csapatként értékeljétek az élményt, beszéljétek meg a pozitív és negatív visszajelzéseket egyaránt.

Közös meetingek, problémafeltárás és ötletbörze
Az éttermi munka feszítettsége és tempója miatt sokszor nem jut elég idő a közös ügyek megbeszélésére, a problémák alapos feltárására és azok szakszerű megoldására. Bármilyen nehéz is, időnként fontos, hogy minden poszt képviselője összeüljön, és értékeljék az operatív működést és a hosszabb távú kilátásokat is. Fontos, hogy olyan közeget teremts, ahol mindenki bátran előléphet az őt érintő nehézségekkel. Minden egyes ügyre dolgozzatok ki egy megoldási tervet, és tűzzetek ki egy határidőt illetve projektfelelőst is. Lehet, hogy egyes ügyek minimális szervezést vagy beruházást igényelnek, mégis sokkal komfortosabbá teszik számos munkatársadnak a mindennapi munkát.
Szakmai kirándulások
Időnként iktass be olyan kötetlen programokat munkatársaiddal, amelyekből szakmailag is tudtok meríteni. Nem árulunk el meglepetést azzal, hogy a szakácsok és a pincérek is szeretnek néha beülni egy étterembe, kedves kiszolgálást és finom falatokat kapni. Válassz olyan éttermeket, amelyek inspirálhatják a kollégáidat akár a konyhai kínálat, akár a szerviz kapcsán. A kirándulások során jegyzeteljetek, és később vitassátok meg, hogy mi tetszett a meglátogatott étteremben, mit tudtok onnan „elhozni”, és mi az, amiben ti jobbak vagytok. Érdemes vegyesen a saját profilotokhoz hasonló kategóriájú éttermeket és egészen más koncepció szerint működő helyeket is felkeresni.