Hírek, újdonságok az Aviko Food Service világából

  • Chef

Hogyan vonzzuk be és tartsuk meg a vendéglátásban az alkalmazottakat?

Megosztva 13/09/2021

A helyzet az éttermi munkaerőpiacon egyre katasztrofálisabbnak tűnik. A bérek emelése már nem segít, ha úgysem lesz, aki dolgozzon. A megfelelő éttermi személyzet problémakörét, amellyel a vendéglátósok tulajdonképpen tavaly szembesültek igazán, a forró nyári szezon sem oldotta meg, hanem csak tovább súlyosbította. Hiány van a megfelelő munkaerőből: szakácsokból, pincérekből, konyhai kisegítőkből....

Hova mentek az alkalmazottak?

Kezdjük az okokkal. A koronavírus és annak következményei oda vezettek, hogy az éttermi dolgozók elhagyták a városokat - az ingázók visszatértek otthonaikba, a diákok szétszéledtek szülővárosaikba és online tanultak. Sokan azok közül, akik nagyvárosokban maradtak, futárszolgálatok futáraként vállaltak munkát vagy elkezdtek dolgozni a saját szakterületükön, egyszerűen úgy döntöttek, hogy hirtelen szakmát váltanak. A harmadik tényező pedig, hogy a lezárt határok miatt az emberek olthatatlan vágyat éreztek arra, hogy a nyaralásra szánt költségvetésüket odahaza költsék el, itt pedig kevésbé vesznek igénybe ilyen szolgáltatásokat.

A vendéglősök a munkaerőhiányt annak tulajdonítják, hogy a vendéglátóipar az egyik legsérülékenyebb iparágnak bizonyult a pandémia alatt Az álláskeresők számára munkakeresés során a legfőbb szempont a stabilitás. A válság idején a vendéglátóipar nem tudta ezt biztosítani, mivel nagyon sokáig korlátozások alatt kellett működniük. A jelöltek bizalma a HoReCa-piac mint stabil munkáltató iránt ezért drámaian csökkent.

Bar Staff

Lépésről lépésre a kezdetektől

A kulcs a munkavállalói élmény javítása. A munkáltatóknak új normákat kell bevezetniük és felhagyniuk a régi sémákkal: izgalmas munkahellyé kell tenniük az éttermüket. Ez azt jelenti, hogy meg kell találni a módját annak, hogyan lehet pozitív környezetet teremteni a munkavállalók számára, támogatni kell őket a munkájukban és karriercéljaikban, és optimálisabb egyensúlyt kell kínálni a munka és a magánélet között, mint a versenytársak. Íme, néhány tipp, amelyet a restaurant magic.com[1] osztott meg:

 

Kínáljon rugalmas beosztást - Legyen rugalmas az időbeosztással, és engedje meg a munkavállalóknak, hogy több szabadnapot vegyenek ki.

Teremtsen alkalmat a növekedésre - Fektessen be képzési programokba és biztosítson lehetőséget a továbbfejlődésre

Díjazza a hűséget - A megfelelő kultúra arra ösztönözheti a munkavállalóit, hogy kitartsanak az Ön márkája mellett. Ez különösen fontos a 2000-es években született generációknál.

Hallgassa meg és reagáljon a munkavállalói visszajelzésére - hallgassa meg és valósítsa meg a javaslataikat. Kezelje őket partnerként, az üzletért felelős csapat részeként.

Egyszerűsítse a munkát és szerezze be a megfelelő eszközöket - Sokkal olcsóbb, ha a jelenlegi alkalmazottai elégedettek maradnak, mintha folyamatosan újakat kellene keresnie, felvennie és betanítania.

Nyitott kapuk - Ha egy jó alkalmazott elhagyja az éttermét, hogy máshol helyezkedjen el, ne írja le automatikusan. Tartsa vele a kapcsolatot, és tudassa vele, hogy örülne, ha visszatérne.

Népszerűsítse a céges kultúrát a közösségi médiában - azzal, hogy a közösségi médiában bemutatja az éttermi életet a konyhája színfalai mögül, egyértelművé teszi, hogy egy olyan éttermet vezet, amelynek nincs rejtegetnivalója.

Az alkalmazottak megtartása egyértelműen kiemelt fontosságú feladat. De ezen túlmenően a munkáltatóknak azt is figyelembe kell venniük, hogy mitől lesz egy vállalat tökéletes munkahely, ahol még a legambiciózusabb alkalmazottak is elégedettnek érzik magukat. Az álommunkahely receptje: a valódi vezetők, az érdekes kihívások és a támogató környezet, ahol az ember teret kap az önmegvalósításra. Tegyen meg mindent, hogy olyan csapatot kovácsoljon össze, ahol mindenki önmaga lehet, megmutathatja azt, amit tud, és akkor nem lesz gondja a munkaerő megtartásával.

Számos ok vezet a munkavállalóknál a kilépés gondolatához. A vezetőnek készen kell állnia arra, hogy időben felismerje, és ami a legfontosabb, hogy orvosolja ezeket, mert ha nem kínál vonzó megoldást, akkor elveszíti a munkavállalót.