Napraforgó étolaj

  • sunflower oil

2011 januárjában elsőként kezdtük el Európában a burgonya specialitásokat kizárólag napraforgóolajjal gyártani. Korábban, mint a burgonyából készült gyorsfagyasztott termékeket gyártók többsége, a gyártáshoz főként pálmaolajat használtunk.

Az okok

Az Aviko napraforgóolajra történő átállásának fő oka az volt, hogy a vendégeknek egészségesebb megoldásokat tudjunk ajánlani. A vendég egészségéért való aggódáson kívül a napraforgóolaj használata környezetvédelmi szempontból is előnyösebb - a pálmaültetvény telepítése együtt járhat erdők kivágásával.

Az Aviko termékek zsírtartalma nem változott. Azonban megváltozott a zsír összetétele, nagyobb lett a telítetlen, az egészségre pozitív hatású zsírsavak aránya.

Hogyan tovább?

Jövőbeni tervünk az, hogy az összes Aviko termék elősütése napraforgó étolajban történjék. A burgonyaspecialitások az első lépést jelentik, tekintettel arra, hogy közülük sokat hagyományos vagy kombi sütőben kell elkészíteni, ahol nem adnak hozzá semmilyen más olajat (vagyis 100%-ban ki lehet használni a napraforgóolajjal történő gyártásból eredő előnyöket).

Egyenesen a természetből

A napraforgó étolaj természetes és megújuló forrása az egészséges zsíroknak. Nagy szerepet játszik a kiegyensúlyozott, napi étkezésben. Független szakértők vizsgálatai alapján a napraforgóolajban sütött burgonyás termékek megjelenése és íze kiemelkedő.

Egészséges zsírok

Az, hogy a specialitások gyártása 100%-ban napraforgóolajjal történik, lehetővé tette, hogy negyedére csökkentsük a káros telített zsírsavak szintjét (50%-ról 12%-ra) Az eredmény: a koleszterinszint redukciója a vérben, és a szívbetegségek rizikójának csökkenése. A pálmaolaj 50% arányban tartalmaz előnytelen, kevésbé egészséges, telített zsírsavakat. A napraforgóolajban mindössze 12% a telítetlen zsírsavak aránya, ami azt jelenti, hogy ez egy egészségesebb választás.

A gyártásnak napraforgóolajra történt átállításából következő egészséges hatás továbbra is aktív marad, még akkor is, ha az étteremben a terméket más olajban sütik ki. A leginkább előnyös egészségügyi paraméterek akkor érhetők el, ha:

  • napraforgóolajban sütünk
  • az ételt konvekciós vagy normál sütőben készítjük el