Hírek, újdonságok az Aviko Food Service világából

  • Influencers
  • Influencer Blog

Influencer marketing: egy éttermi nagykövet hatásos vendégcsalogató lehet a nehéz időkben

Megosztva 11/04/2022

A saját kommunikációs csatornáin túllépve új közönséget érhet el. Így működik az influencer marketing; kihasználja az olyan személlyel való együttműködést, akinek személyes márkája széles közönséget ér el, amely a vendéglátós számára üzleti szempontból értékes.

Az influencer marketingben leggyakrabban használt médium a közösségi média. A megfelelően összeillesztett csatornák gyors cselekvést és közvetlen interakciót tesznek lehetővé a közönséggel. Az influencer profilján a promóció megjelenhet reklámbanner vagy cikk formájában, de indíthatunk játékot is, amely megmozgatja a potenciális vendégeket.

Mivel a közösségi médiát már a világ lakosságának 58,4%-a használja ("Digital 2022: Global Overview Report"), a felhasználók az Instagramon, a Twitteren, a LinkedInen vagy a Redditen keresnek információkat termékekről, márkákról, és a legfrissebb híreket a Facebookon vagy a Tik Tokon követik (GlobalWebIndex). Ezek a statisztikák azt mutatják, hogy az influencer marketing nemcsak hatalmas potenciállal rendelkezik, hanem nagyon széleskörű lehetőségekkel is. Eressze szabadon a fantáziáját, dobjon be néhány merész ötletet, és az influencer kampányok valóban segíthetnek egy vendéglőnek kitűnni és megragadni az új vendégek figyelmét.

 Influencer marketing alacsony költségvetéssel

A kampány koncepciójának megalkotásakor az első gondolat, hogy meghívjuk a gasztroturisztikai vagy a kulináris profilok adminisztrátorait. Ez azonban nem az egyetlen lehetőség. Végtére is nem minden étteremlátogató gasztronómiarajongó. Jó ötlet lehet olyan életmód-jellegű influencerekkel vagy helyi idegenvezetőkkel dolgozni, akik hűséges közösséget építettek ki.

Az imázsépítési cél elérése érdekében nem kell a legnépszerűbb tartalomgyártókkal kezdenie. Egyre több gasztronómiai márka, különösen a helyi éttermek működnek együtt mikro influencerekkel. Ezek olyan emberek, akiknek a követőik száma nem tíz- vagy százezrekben, hanem ezrekben mérhető, de nagyon elkötelezettek. Az ilyen profilon végzett promóciós tevékenységek valószínűleg nem hoznak látványos elérést, de jó esély van arra, hogy hatékonyan meggyőzik a célközönséget, hogy látogasson el az Ön éttermébe.

Egy csillag az éttermének égboltján

Sokan szeretnének élvezni egy mesterszakács által készített vacsorát. Nagyszerű példaként említhetjük a híres koppenhágai Noma étterem konyhai csapatának tagjait. Közülük sokan tartják fenn profiljukat a közösségi médiában, például Mirek Anderson, Mette Søberg vagy Kenneth Foong. Több ezer követőjüknek mutatják be munkájukat és a főzés szeretetét, miközben meghívják a vendégeket az étterembe.

Egy jól beazonosítható férfi vagy női séf nagy potenciállal rendelkezik a marketingtevékenységek során. Az étterem saját kommunikációs csatornáin kívül is terjeszthetők a tartalmak, például az influencer Instagram-profilján. Az étterem közösségi médiában vagy a reggeli televízióban történő népszerűsítése mellett jó ötlet lehet a konyha élén álló személy bemutatása.

A menüt megálmodta…

Kevés influencer-séf van, de elég sok olyan hírességet ismerünk, aki valóban jól főz. Őket meg lehet hívni vendégszereplésre, hogy közösen alkossanak meg egy szezonális menüt vagy egy különleges ételt, mint például a lengyelországi Katowicében működő Lava Burger étterem, amely a helyi gasztrokritikus, Marcin Ceran (Pojedzone) receptje alapján készült szendvicset kínál vendégeinek. Az eseményt ráadásul jótékonysági akcióval is összekötötték; a különleges fogás eladásából származó bevétel egy részét az ukrajnai háború áldozatainak megsegítésére ajánlják fel. Az ilyen kommunikáció felkeltette a vendégek kíváncsiságát és a hajlandóságot, hogy részt vegyenek a nemes ügyben.

A hozzáférhetetlenség elve szerint, ha valami nehezen vagy csak egy szűk csoport számára hozzáférhető, akkor az kívánatosabbá válik. A követők naponta virtuális kirakaton keresztül figyelik az influencereket. Nem tudnak velük szemtől szemben kapcsolatba kerülni, beszélgetni velük vagy megkóstolni az ételeiket, ezért egyedülálló élményt jelent számukra egy olyan menü felajánlása, amelyet valaki olyan készített, akit annyira csodálnak. Egy limitált ajánlat, amelyben olyan ételeket kóstolhatnak meg, amelyre máskülönben valószínűleg nem lenne lehetőségük, izgatja a fantáziájukat és bevonja őket.

Tégy velünk egy próbát!

Az influencerekkel való együttműködés egy másik lehetséges formája a vacsorameghívás, egy fotó- vagy videoriport készítése, amelyet a közösségi médiában lehet közzétenni. Az ilyen típusú kampányban a különleges vendég megosztja a csatornáin az étteremről szerzett benyomásait, ismerteti az ajánlatot, és gyakran megmutatja az étterem belső terét. Attól függően, hogy a közösség mekkora és mennyire elkötelezett, az együttműködés lehet barter vagy fizetős. Sok étterem vacsorákat is szervez kiválasztott influencereknek, hogy megkóstolhassák az új menüt és találkozhassanak más influencerekkel.

Ilyen kampányra példák a világszerte megrendezett Restaurant Week fesztiválok nagyköveteinek vacsorái. A kiválasztott influencereket premier előtti vacsorákra hívják meg, ahol bemutathatják a fesztivál menüjét a közönségüknek. Ez népszerűsíti a Restaurant Weeket és a résztvevő éttermeket, és értékes értékeléseket kínál a közönségnek, amelyek segítenek a helyszín kiválasztásában.

Az ilyen típusú együttműködéseknél fontos, hogy az influencerek által közzétett tartalom stílusában és minőségében ne térjen el attól, amit napi szinten megosztanak; a hitelesség itt kritikus fontosságú. Az influencer számára lehetővé kell tenni, hogy az éttermi élményt a saját, egyedi, a közönség számára vonzó módon mutassa be. Nézze meg, hogyan csinálja ezt James Thompson a Food Feels Instagram-profilján!

Kapcsolatépítés a közönséggel

A helyszín bemutatása fontos, de nem maradhat el a közönség hatékony bevonása sem. Az influencer tartalom célja, hogy ösztönözze a vendégeket egy étterem meglátogatására, de nincs olyan betonbiztos módszer, amely 100%-ban hatékony. Próbálja meg kísérletezéssel megtalálni az Ön számára megfelelőt! Ösztönző erő lehet a titokzatosság aurája, a megfizethetőség vagy a benyomások megosztására való bátorítás.

Ilyen kampányra példa az influencer profilján szervezett verseny. A követők kapnak egy feladatot, majd a legjobb eredményt beküldők közül néhányan jutalmul éttermi utalványt kapnak. Az ilyen online szórakoztatás nemcsak pozitív érzelmeket vált ki, hanem a reakciók számának köszönhetően az egész kampány eredményeit is növeli, mint például Wai Chen mikro-influencer a kanadai Winnipegben található Yafa Cafe-nak rendezett versenye esetében.

Személyes márka, amely eladható

A televíziós hírességek, például Jamie Oliver rajongói lelkesen látogatják a nevével fémjelzett éttermeket. Bár egy híresség nem feltétlenül influencer, a mechanizmus hasonlóan működik. Ha kedvelünk egy személyt vagy márkát, akkor rendszeres kapcsolatban akarunk lenni vele. Ez az oka annak, hogy a vásárlók szívesen választanak olyan helyet, amelynek valamelyik kedvenc influencerük a tulajdonosa. Egy nevéhez köthető étterem hozzáférést biztosít az influencer számára egy széles közönséghez, amelyet felhasználhat a marketingkommunikációban, valamint növeli a tulajdonos személyes márkájának ismertségét.

A közösségi médiában egyre nagyobb a versengés a közönség figyelméért. A szerzők száma és a tartalom mennyisége nő, de az idő mennyisége változatlan. Ahhoz, hogy a közönséget bevonja a márkával való interakciókba az influencer profilján, az étteremnek egyedi módon kell cselekednie. Az együttműködés kreatív formája vonzó tartalommal kombinálva segíthet elérni a szélesebb közönséget, és cselekvésre ösztönözheti őket. Mi a "nyeremény" a követők számára? Elég érdekes vagy egyedi az ajánlata ahhoz, hogy előcsalogassa őket a karosszékből? Mielőtt cselekedne, gondolja át, ki az a hang, aki meggyőzi a vendégeket, és mi az ígéret.

Források:

https://www.gwi.com/reports/social

https://www.facebook.com/photo?fbid=381168830675811&set=a.199104248882271

https://www.instagram.com/p/CT2zaa0MeY3/

https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report