Hírek, újdonságok az Aviko Food Service világából

  • Aviko social media promo

Így használd a közösségi médiát a kiszállítás és az elvitel népszerűsítésére – 17 biztos tipp (ingyen)

Megosztva 06/05/2020

Nálad is van elviteles vagy kiszállítási lehetőség, de még nem tudod, hogyan érd el a vásárlókat a koronavírus-járvány idején? A közösségi média a vendéglátóiparban is szuper eszköz arra, hogy építsd a branded! Ezeknek a felületeknek köszönhetően könnyen kapcsolatba léphetsz a potenciális vásárlókkal, és lehetőséget biztosít arra, hogy népszerűsítsd az éttermed. Tudj meg mindent a legjobb ingyenes hirdetési lehetőségekről a Facebookon és az Instagramon!

Facebook

 

Több módja is van, hogy a Facebook-on népszerűsítsd az éttermed. A jó minőségű tartalom, a jól strukturált oldalak és információk, illetve a valós fényképek közzététele csak néhány megoldás, amellyel növelheted a követői aktivitást. Íme, a legérdekesebb (és egyben elengedhetetlen) módjai a helyi, gasztronómiai vállalkozások népszerűsítésének - ráadásul mindegyik ingyenes! Kár kihagyni őket!

1. Tájékoztass!

 

A legfontosabb, hogy tájékoztasd mind a meglévő, mind a lehetséges vásárlóidat az elviteles vagy kiszállítási lehetőségről. Írj egy posztot, amelyben részletesen leírod a rendelési folyamatot és a lehetőségeket. Amikor kész, tedd közzé és rögzítsd a Facebook oldalad tetején. Emojik segítségével tedd figyelemfelkeltővé, hogy mindenki elolvassa!

2. Ne feledkezz meg az étlapról!

 

Az étlapot a Facebook oldaladon egy külön fülön is közzéteheted PDF vagy PNG formátumban ahelyett, hogy egyszerűen egy fotóalbumba tennéd, ahol nehéz megtalálni. Győződj meg róla, hogy a fül rendben megjelenik az oldaladon mind számítógépen, mind más mobil eszközökről!

3. Könnyítsd meg a kapcsolatfelvételt!

 

Mindenekelőtt kétszer is ellenőrizd a megadott telefonszámot. Ne felejts el rendszeresen (és gyorsan) válaszolni az üzenetekre, és fontold meg a Messengeren történő rendelés leadásának lehetőségét! A vásárlóid hálásak lesznek érte.

4. Módosítsd a céged logóját és a borítóképét

 

Mindkettő az éttermed jelenlegi helyzetét tükrözze! Az oldalad megnyitását követően a vásárlók ezekkel találkoznak először, ezért fontos, hogy helyes információkat közvetítsenek arról, hogy hogyan működik az éttermed ebben az időszakban.

5. Frissítsd a névjegyet!

 

Itt azt is megadhatod, hogyan lehet rendelni és átvenni, illetve mi szerepel az étlapon. Egy közvetlen linket is elhelyezhetsz, amely a céged weboldalára vezet vagy beszúrhatsz fotókat az elérhető fogásokról.

6. Együtt erősebbek vagyunk!

 

Csatlakozz a helyi Facebook csoportokhoz, amelyekben az elvitelt vagy ételkiszállítást népszerűsítheted! Sokan pont az ilyen csoportokban keresgélnek, ezért rengeteg potenciális vásárlót szólíthatsz meg itt. Mindössze annyit kell tenned, hogy beírod a megfelelő keresőszót a Facebook keresőjébe, és a találatokat a csoportokra szűkíted.

7. Oszd meg a vásárlóid tartalmait!

 

Kérd meg a vásárlóidat, hogy osszák meg veled (vagy taggeljék be) a tőled rendelt ételekről készült fotóikat! Akár saját hashtaget is bevezethetsz. Az ilyen tartalmak megosztása megbízhatóbbnak mutatja az éttermedet, hiszen a vásárlók a saját szemükkel láthatják, hogy mások már rendeltek tőled, és elégedettek voltak. Lehet, hogy valaki pont egy ilyen fotó miatt fog tőled rendelni? Ez egy remek lehetőség a vendégköröd bővítésére.

8. Kérj segítséget!

 

Az emberek odafigyelnek mások véleményére az interneten. Kérd meg a visszatérő vendégeidet, hogy kommenteljenek a posztjaid alá, értékeljék a szolgáltatásodat és osszák meg az információt az ismerőseikkel, hogy lehet tőled rendelni! A segítségkérés bevett gyakorlattá vált - ezt ma mindenki elfogadja.

9. Növeld az aktivitást a Facebook oldaladon!

Próbálj figyelemfelkeltő tartalmakat megosztani! Bátorítsd a vásárlóidat, hogy reagáljanak, rendszeresen lépj velük kapcsolatba úgy, hogy a lehető legjobbat nyújtod nekik.

  • Indíts versenyt, például olyat, amelyben fotókat kérsz a vásárlóidtól az ételekről, amiket tőled rendeltek. Így biztosan felhívod magadra a figyelmet, és új rajongókat is szerezhetsz. A nyeremény lehet egy kedvezménykupon, egy ingyenes kiszállítás vagy ingyenes fogás, esetleg egy ajándéktárgy - lehetőleg olyan, ami logózott.
  • Írj olyan posztokat, amelyekkel megszólítod a vásárlóidat: válaszoljanak arra a kérdésre, hogy melyik a kedvenc fogásuk a menüből, mit szoktak tőled rendelni, kivel töltöttek el nálad vidám perceket vagy melyik fogást próbálnák ki szívesen az étlapról.
  • Írj olyan posztokat, amelyekben arra bíztatod a vásárlóidat, hogy jelöljék meg kommentben az ismerőseiket. Például jelöljék meg, hogy kivel fogyasztották el az ételt, amit tőled rendeltek.

10. Mutasd meg, mi van a színfalak mögött!

 

A posztjaidban és a sztorijaidban mutasd be a munkatársaidat, a munkájukat és az ételek elkészítését! Egy étterem éppen annyira jó, amennyire az ott dolgozók. Hadd ismerje meg őket a világ! Posztolj fotókat arról, hogy milyen jó csapatot alkottok. A háttérmunka bemutatása egy további előny is lehet a járvány idején. Így tájékoztathatod a vásárlóidat arról is, hogy betartod a szükséges óvintézkedéseket, amelyek biztonságossá teszik az ételek elkészítését.

11. Használd a sztori funkciót!

 

Ne feledkezz meg a Facebook sztori alkalmazásról sem! Minden nap emlékeztesd az elviteles lehetőségre a vendégeidet. Ha új fogással gazdagodik az étlap, arról is tájékoztathatod a vásárlóidat a sztoriban.

12. Különböző formátumokkal szólítsd meg a vásárlóidat!

 

Ne csak egyféle formátumú posztot használj - próbáld meg változatossá tenni a tartalmaidat! A vonzó posztok biztosan ráirányítják a figyelmet az éttermedre és a kiszállítási lehetőségre.

 

  • Indíts szavazásokat! Kérdezd meg az embereket, hogy melyik elviteles menüt választanák, vagy mit próbálnának ki, ami nincs az étlapon stb.
  • Készíts carousel posztokat - mutasd be a kiszállítás teljes folyamatát, készíts applikációt, amelyen keresztül leadhatják rendeléseiket, vagy mutasd be az összes fogást, ami elérhető kiszállítva is.
  • Albumok - gyűjtsd össze a rajongói fotókat, vagy készíts galériát a kiszállított fogások képeiből.
  • Rövid videók - mutasd be az étlapot, az elviteles dobozokat vagy a biztonsági szabályokat az ételkészítés és a kiszállítás során.
  • Sztorik - használd ezt a szekciót a mindennapi kommunikációra, a napi menü megosztására vagy az elégedett ügyfelek bemutatására!

 

 

Instagram

Semmi sem ösztönzi jobban a képzelőerőt egy szép fotónál, ezt az elméletet az Instagram is megerősíti. Ha a vendéglátásban dolgozol, ezt érdemes szem előtt tartanod. Bármit is kínálsz az éttermedben, próbáld a lehető legszebben megmutatni! Mi más segíthetné ennél jobban a kiszállítás népszerűsítését?

1. Figyelj oda a BIO szekcióra!

Frissítsd a biódat és írd le, hogyan rendelhetnek tőled! Taggeld be a partnereidet (például a futárcégeket).

2. Mutasd be az étlapot!

Helyezz el egy linket a bióban, ami közvetlenül az aktuális étlapra mutat. Így látható és könnyen elérhető helyen tarthatod.

3. Gyűjtsd össze a legjobb sztorikat!

Töltsd fel a kiemelt sztorikat az Instagram Highlight Stories szekcióba (például a kiszállításra elérhető menüsor, a napi menük, a kiszállítás folyamata, a rendelés módja). Így lehetőséged van a kívánt ideig megtartani az eltűnő tartalmakat, amelyek máskülönben 24 óra után automatikusan törlődnek a profilodról.

4. Gondoskodj a rendszeres posztolásról!

Nagyon fontos, hogy fenntartsd a rendszerességet. Tegyél közzé sztorikat minden nap, és oszd meg a vásárlóid sztorijait, akik betaggelték az éttermedet! Tudasd az emberekkel, hogy a vállalkozásod működik!

5. Szólítsd meg a vásárlóidat!

Használd a Q&A matricát a sztorikban! Kérdezd meg a vásárlóidat, hogy melyik fogást próbálnák ki szívesen, hogyan jutnának hozzá a legszívesebben a rendeléseikhez stb. Figyelj oda a vásárlóid igényeire, és használd fel a javaslataikat!

 

A fentiekben olyan lehetőségeket mutattunk be, amelyek segítségével a közösségi média erejével népszerűsítheted az elviteles opciót. Az éttermed marketing aktivitása során ne feledd, hogy a közösségi média csatornáit érdemes rendszeresen használni, hogy elérd a célod. Népszerűsítsd a vállalkozásod okos és figyelemfelkeltő módon - posztolj vonzó és minőségi tartalmakat, maradj kapcsolatban a vásárlóiddal és ossz meg naprakész híreket magadról!