Hírek, újdonságok az Aviko Food Service világából

  • Phone Photo

Ezért fontos a tudatos gasztromarketing a kezdetektől fogva

Megosztva 24/10/2022

Egy étterem megnyitása után a reklámozás az étteremtulajdonos egyik legfontosabb feladata. A marketing és a reklám révén a potenciális ügyfelek alapvető információkat tudhatnak meg az éttermedről, lelkesedhetnek érte és ki is próbálhatják azt. Egy átfogó marketing- és reklámterv segíthet még több vendéget bevonzani, hiszen a verseny a piacon továbbra is hatalmas. Ezeket az ötleteket érdemes megfogadnod, ha belevágnál a tudatos éttermi marketingbe! 

Szervezz nagyszabású megnyitót!

Egy nagyszabású megnyitóval nagy sikerrel indíthatod el az éttermed. A nagy megnyitó összehozza a közösség tagjait, a barátokat és családtagokat, valamint a helyi médiát, hogy megkóstolhassák a menüt. Díszítsd fel a helyet és állítsd össze az ételsort a nagy eseményre!

Ahhoz, hogy a megnyitó jól sikerüljön, a személyzetnek felkészültnek kell lennie. Ha mindenki még csak most ismerkedik a hellyel és a menüvel, az este zűrzavarosra sikerülhet. Próbaképpen sok étterem üzemeltetője tart egy soft openinget a barátok és a család számára, akik valószínűleg elnézőbb közönségnek bizonyulnak. Ha a soft opening már lezajlott - remélhetőleg sikeresen-, akkor tarthatsz nagyszabású megnyitót is a nagyközönség számára.

Küldj bemutatkozó leveleket a potenciális ügyfeleknek!

Miközben építed az éttermet, írj bemutatkozó leveleket, amelyeket elküldhetsz a célközönségedhez tartozó embereknek a közelben. Fontold meg a helyi vállalkozások, szállodák és vendéglők, közlekedési vállalatok, hírességek és a közösség más neves személyiségeinek a megszólítását is. Akár a leendő partnereiddé is válhatnak a megszólítottak! 

Hozz létre egy weboldalt!

Manapság minden étteremnek szüksége van weboldalra. Az ügyfelek ezt keresik fel, hogy ellenőrizzék a nyitvatartási időt, asztalt foglaljanak, megnézzék az étlapot, tájékozódjanak a privát rendezvények lehetőségéről, kiszállításra rendeljenek és még sok más okból is. Ha nincs weboldalad, megfosztod a vendégeidet mindettől, akik ezután úgy dönthetnek, hogy inkább máshol esznek.

Akár magad is tervezhetsz egy egyszerűbb weboldalt, vagy megbízhatsz egy szakembert is. Ne késlekedj a feladattal: már a nyitás előtt indítsd el, hogy felkelthesse a média és a vendégek érdeklődését!

Közösségi média oldalak kialakítása

A weboldalhoz hasonlóan a közösségi média-jelenlétet is elvárják a mai fogyasztók. Ezek segítik a márkaismertség és az érdeklődés növelését, akár már a nyitás előtt is. Ügyelj rá, hogy az oldalaid illeszkedjenek a márkád arculatához, azaz a fényképek és a kísérőszövegek úgy hangozzanak, mintha az étterem "hangján" szólnának. Megoszthatsz képeket az ételekről, a belső térről, a csapatról, vagy elmondhatod a történetét annak, hogy miért döntöttél az étterem megnyitása mellett.

A két legfontosabb közösségi média fiók itthon az Instagram és a Facebook. Ha nem akarod magad azonnal túlterhelni, kezdd csak az egyikkel. Amint hozzászoktál a rendszeres posztoláshoz és a kapcsolattartáshoz az érdeklődőkkel, folytathatod a másik fiókkal. Hagyd, hogy a célközönség irányítsa a közösségi médiacsatorna kiválasztását: mérd fel, az éttermed számára melyik platform üzemeltetése a kifizetődőbb.

Hirdetések

Míg a környéken élő és dolgozó emberek láthatják, hogy megnyílt az éttermed, a hirdetések segítenek a vonzáskörzeted bővítésében. Választhatsz a hirdetési platformok közül, a levelezési kampányoktól kezdve a Google-, közösségi média-, nyomtatott, esetleg rádiós, televíziós hirdetésekig.

A választási lehetőségek sokasága nyomasztónak tűnhet. Vajon melyik éri meg a leginkább? Ez a helytől, az étterem típusától és a céloktól is függ. Egy gyorsétterem esetében, például az autópálya közelében, az óriásplakátoknak több értelme van, mint a kereső- vagy közösségi hirdetéseknek, mivel a vásárlók többsége az autópályáról érkezik és gyors étkezést keres, nem pedig online kutat egy új helyet után, ahová elmehet. Egy fine dining étterem esetében ennek az ellenkezője lehet igaz.

A legtöbb étterem üzemeltetője úgy dönt, hogy a hagyományos és az online hirdetések kombinációjával támogatja az éttermét. A lehetőségek leszűkítéséhez határozz meg egy költségvetést, és gondold végig, hogy a tipikus vendéged honnan szerezhet információt. Ezután fektess be ezekbe a csatornákba, kövesd nyomon az eredményeket, és ha nem kapod meg a kívánt számokat, változtass!

Kérj ajánlásokat!

Az ajánlások automatikusan beindulnak, amint mesélsz az ismerőseidnek a koncepciódról, mert az emberek természetes módon szeretik megosztani egymással az új információkat. Azonban az ügyfeleket is ösztönözheted ajánlásokra, például úgy, hogy ingyenes desszertet vagy előételt kínálsz azoknak, akik másoknak ajánlják az éttermed. Azok a vendégek, akik másokat is az éttermedbe irányítanak és cserébe különleges figyelmet kapnak, lelkesek lesznek az elismerés miatt és továbbviszik a jó híredet. Egyes alkalmazások megkönnyítik az étterem ajánlását. Automatizált ajánlórendszerekkel bírnak a közösségi médiaplatformok is. 

Légy rendezvények házigazdája!

Ha az éttermed már beindult, tarts rendezvényeket, így még nagyobb figyelem irányulhat rád. Hagyd, hogy az éttermed stílusa határozza meg, milyen eseményeknek adsz otthont. Ha egy gyorsétteremről van szó, szervezhetsz családi napokat. Ha egy olasz éttermet viszel, a borkóstoló adja magát. Légy kreatív, és mint mindig, értékeld, hogyan mentek a dolgok, és hol tudsz fejlődni.

Ezek a módszerek alkalmasak lehetnek arra, hogy növeljék az ismertséget és az érdeklődést az éttermed iránt. Mielőtt azonban belevágnál a marketingbe, határozd meg éttermed márkaidentitását, az alapértékektől és a célközönségtől kezdve a hangnemig és a személyiségig. Ez megkönnyíti a marketingtevékenységet, hiszen könnyebben szólhatsz a közönségedhez.