Hírek, újdonságok az Aviko Food Service világából

  • Trends In Tourism

6 trend, amely felrázhatja a turizmust

Megosztva 10/04/2022

Az elmúlt két év világszerte hullámvasút volt a legtöbb ember számára. Most, hogy az oltások elterjedtek és az utazási szabályok enyhültek, újból bátrabban tervezhet a turizmus ágazata – a helyzetet persze beárnyékolja a szomszédunkban zajló háború.

A Hospitalitynet segítségével megvizsgáltuk, milyen trendek határozzák meg a 2022-es évet, amelyek segíthetik a szektor feltámadását.

1. Használd ki a pillanatot!

Mivel hónapokig kénytelenek voltunk otthon ülni, volt időnk elgondolkodni azon, hogy mi számunkra a legfontosabb. Sokan közülünk rájöttek, hogy nincs jobb alkalom, mint a mostani, hogy megtegyük életünk legnagyobb utazását. Akár arról álmodunk, hogy végre körbehajózzuk a világot, akár arról, hogy egy másik kontinensen élő rokonokat látogassunk meg, 2022-ben sokan végre lefoglalják a sokáig tervezgetett, nagy utazásokat. A statisztikák szerint egyre népszerűbbek az epikus úti célok és nagy élmények, mint például a Mount Everest alaptáborának megmászása Nepálban - mikor tegyük meg az első lépést, ha nem most?

2. Utazás barátokkal

A kutatók már évek óta állítják, hogy az erős társas kapcsolatok a boldogság kulcsai. Az elmúlt néhány év végtelenül nehezebb lett volna a Zoom és a hasonló szolgáltatások nélkül, de ezek sem helyettesítik azt, hogy a barátokkal a való életben is találkozhassunk. Így nem meglepő, hogy 2022 a nagy személyes találkozások éve.

A trendnek már neve is van: a #Friendcations. A csoportos nyaralások, a szeretteink meglátogatása egyre gyakoribbak lesznek mind az otthonunkhoz közel, mind külföldön. Az Egyesült Királyságban a korlátozások enyhítése után robbanásszerűen megnőtt a nagycsoportos üdülések foglalása: a Big Cottages 600%-os növekedést jelentett a 20 fő feletti csoportok foglalási számában. Eközben a Las Vegas-i utazásokra irányuló keresések 61%-kal nőttek, Barcelonában és Ibizán szintén kétszámjegyű növekedést tapasztaltak. A közös élmények keresése, a nagy kalandok ideje elérkezett.

3. Aktív ökoturizmus

A szavak már nem elegendőek, tettekre van szükség! A nagy utazók világszerte megpróbálják összeegyeztetni a környezeti és társadalmi elkötelezettségüket az utazás iránti szenvedélyükkel, a meggyőződésüket pedig pénzzel is támogatják. Egy felmérés kimutatta, hogy a fogyasztók kétharmada a fenntartható utazást prioritásként kezeli, és a válaszadók 37%-a úgy véli, hogy hosszútávon segít az iparág fenntarthatóbbá válásában az, ha az utazók is tesznek a turisztikai célpontok megőrzéséért.

A turisztikai szolgáltatók is észrevették és támogatják ezt a törekvést. Egyre több üzemeltető ígéri, hogy a karbonsemlegességen túlmutató, mérhető és pozitív hatást gyakorol a környezetre. Például Dél-Afrikában a Mantis Group ökoturisztikai programokat kínál, többek között lehetőséget biztosít a tanzániai orrszarvúak védelmének támogatására. Európában a karbonsemleges Izlandra látogatók száma 11%-kal emelkedett. A hasonló erőfeszítések segíthetnek az utazóknak abban, hogy céltudatos elemekkel egészítsék ki a nyaralásukat, például az utazásuk részeként közösségek újjáépítésén dolgoznak, vagy a közösségi alapú turizmus nevében közvetlenül a helyi lakosokat és az általuk meglátogatott helyeket támogassák.

4. Az üzleti utazás startra kész

A COVID-19 emberek millióit kényszerítette arra, hogy otthonról dolgozzanak, de a termelékenység változatlan maradt, és ezt a munkáltatók is észrevették. Az amerikai munkaerő közel 40%-a ma már bárhonnan dolgozhat, más országokban ez a szám még magasabb. Néhány vállalat, mint például a Spotify bejelentette, hogy alkalmazottai a jövőben állandóan otthonról dolgozhatnak. Sok helyen pedig a hibrid modellben hisznek, hogy egyensúlyt teremtsenek a munkavállalók rugalmassága és az üzleti igények között.

A tartós otthoni munkavégzés azonban még inkább arra ösztönzi a munkavállalókat, hogy személyesen is találkozzanak a kollégákkal és az ügyfelekkel. A videokonferencia jól működik, de semmi sem helyettesíti a személyes találkozókat. Az adatok határozottan alátámasztják, hogy az üzleti utazások ismét előtérbe kerültek: az üzleti utazók 72%-a szeretne utazni a következő évben, a felük pedig azt állította, hogy már 2021 végéig fog üzleti célból repülni.

5. Kedvenc útivideóink nyomában

Miközben hónapokig otthon álmodoztunk és nehezen tudtunk külföldre utazni, tömegesen fordultunk a tévé, a streamingszolgáltatások és a YouTube felé - a britek 2020-ban ébren töltött idejük egyharmadát tévézéssel vagy online videók nézésével töltötték. Az így látott tartalmak befolyásolták, hogy hová szeretnénk legközelebb eljutni.

Ez az összefüggés olyan fontos, hogy az UNWTO és a Netflix nemrég közösen egy jelentést tettek közzé, amely elemzi a filmek és sorozatok szerepét a turizmus mozgatórugójaként. A cornwalli Porthgwarra városában például 2020-ban 50%-kal több turista fordult meg a Poldark című tévésorozat sikerének köszönhetően. Ez a trend nem teljesen új - az emberek már az 1953-as Római vakáció óta tervezgetnek római utazást -, de mostanra könnyebben valóra válthatjuk a hollywoodi ihletésű álmainkat.

6. Futurisztikus és gyors

Képzeld el, ha egy olyan járművel foglalhatnál utazást, amely immunis az időjárásra, balesetmentes, alacsony károsanyag-kibocsátású, 24 órás üzemmódban működik, olyan sebességgel, amely a többórás utazásokat percekké változtatja. Ezt álmodta meg George Medhurst brit feltaláló a 18. században a vonatok szupergyors alternatívájaként: a hyperloopot, egy vákuummal működtetett, alacsony nyomású csövekből álló pályát, amely emberekkel vagy árukkal teli apró kabinokat szállít.

Háromszáz évvel később Medhurt víziója lassan valósággá válik. 2020 októberében a Virgin Hyperloop elvégezte első utastesztjét a nevadai sivatagban, és 15 másodperc alatt két embert küldött le egy 500 méteres pályán, elérve az óránkénti 172 km-es sebességet. A teszt sebességét a pálya hossza korlátozta, de a vállalat akár 1000 km/órás sebességet is tervez. A Virgin Hyperloop nem az egyetlen vállalat, amely ezen a forradalmi közlekedési módon dolgozik. A valenciai székhelyű Zeleros Hyperloop a Siemensszel együttműködve hozza létre a sajátját. Ez már nem a sci-fik világa! A Virgin Hyperloop társalapítója és vezérigazgatója, Josh Giegel szerint a kereskedelmi üzemeltetés már 2027-ben megkezdődhet.

Eközben a United Airlines a saját közlekedési forradalmán dolgozik. Nemrég jelentette be, hogy 15 új szuperszonikus utasszállító repülőgép vásárlását tervezi és visszahozza a szuperszonikus sebességet a repülésbe még az évtized vége előtt. De ha valaki a lassabb utazási módokat részesíti előnyben, a floridai Space Perspective nemrég jelentette be egy űrballon, a Neptune One elindítását, amely 2024-ben kezdi el az utasokat az égbe repíteni kényelmes, óránkénti 12 mérföldes sebességgel. Hogy is szokták mondani? Nem a cél a fontos, hanem az oda vezető út.