Hírek, újdonságok az Aviko Food Service világából

  • Cafe

10 dolog, amit a vendégek elvárnak

Megosztva 20/09/2021

Nem elég egy éttermet csak kinyitni, hogy bevételt hozzon. És most nem is csak a főzés iránti szenvedélyről van szó. Hatékonyan kell irányítani az üzletet, profi csapatot kell toborozni és betanítani őket, de a legfontosabb, hogy a vendégek számára pozitív élményt kell nyújtania az éttermének. Ha a vendéglátásban dolgozik – függetlenül attól, hogy vezető beosztású, középvezető vagy az előkészítésben vesz részt –, mindig kiszolgál valakit. A kérdés az, hogy hogyan alakítsuk ki a pozitív vendégélményt, és hogyan érjük el, hogy legközelebb ismét visszatérjenek hozzánk? Vajon a tökéletesen elkészített étel elég? Az alábbiakban bemutatjuk, hogy a tökéletes menün túl mi mást tehetünk még.

Íme, 10 tipp, hogy vendégei hűségesek maradjanak az Ön étterméhez:

  1. Tanulmányozza a célközönséget. Ezt már azelőtt szükséges megtenni, hogy elindította volna az üzletet. Az étteremnyitást követően pedig érdemes tovább finomítani a vendégről alkotott képet. Hány éves, mik az érdeklődési körei, problémái, igényei, elvárásai? Ha pontosan ismeri a vendégek profilját, már csak annyi van hátra, hogy közvetlenül a célcsoportnak állítsa be a hirdetéseket.

  2. Legyen egyedi. Több száz étterem, kávézó, kocsma, gasztro-kocsma, grillbár stb. van az ügyfelei körzetében. Ahhoz, hogy sikeres legyen, az Ön ajánlatának másnak kell lennie. Találja meg a saját és egyedi ízét.

  3. Dolgozzon a hitelességén. Ha helyi gazdáktól és termelőktől vásárol termékeket, akkor ezt emelje ki az étlapon, és népszerűsítse a közösségi média csatornáin.

  4. Alakítson ki egyedi és barátságos légkört az éttermében. A kiváló konyhán túl a légkör és a szolgáltatási színvonal az ügyfelek számára is valós különbséget jelenthet. Az étterem minden színterén gondoskodnia kell a maradandó vendégélményről. Az általános élmény marad meg a vendégekben - az érzés, ami miatt újra és újra visszatérnek erre a helyre, minden apró részlet: egy mosolygós pincér, a barátságos belső tér, zene, világítás, szellőzés, parkolóhelyek, mosdók és még sok minden más.

  5. Fordítson figyelmet a felszolgáló személyzetre. Egy mogorva pincér könnyen alááshatja az Ön minden igyekezetét, hogy hangulatos légkört és minőségi konyhát teremtsen. Ráadásul az érzelmi komponens jobban hat a vendégekre, mint a funkcionális: némi fennakadást a főzésben még elnéznek, de egy lomha, közömbös, kővé dermedt arcú pincért nem fognak megbocsátani.

  6. Kápráztassa el a vendégeit. Gondolja végig, mit tud nekik kínálni anélkül, hogy sok pénzt költene rá (például név szerint köszönteni a törzsvendégeket, télen forró itallal kínálni őket, amíg a rendelésre várnak, kedves, édes ajándékot adni az ügyfél gyermekének, különleges asztalterítést a különleges vendégnek stb.) Minden apró dolog igazán sokat számíthat. Ne hanyagolja el őket!

  7. Használja a közösségi médiát, és vonzzon be több ügyfelet. Könnyen lehet, hogy vendégei szeretnek fényképeket készíteni az ételekről, esetleg szelfiket, és azokat a közösségi médiában közzétenni. Az ügyfelek fotója, pozitív véleménye lesz a legjobb reklám mások számára, ami arra ösztönözheti őket, hogy jöjjenek és próbálják ki a helyet. Mindannyian jobban megbízunk a valódi fotókkal ellátott véleményekben, mint a puszta szövegben.

  8. Ne hanyagolja el a workshopokat, a vendégek számára szervezett eseményeket. Ki ne szeretné megérteni a fine dining titkait? Egy séf által vezetett mesterkurzus remek lehetőség lehet az igényes ügyfelek hűségének kiépítésére - ez valóban hozzáadott érték.

  9. Legyen rugalmas. Mi történik az Ön éttermében, ha egy vendég extra kanna forró vizet kér a teához? Mi történik, ha a konyha 22:00-kor bezár, de a vendég úgy dönt, hogy 22:00-kor még desszertet szeretne? Hogyan fog a személyzete megbirkózni ezzel a helyzettel? Érdemes minden helyzetben rugalmasnak maradni.

  10. Alakítson ki kedvezményrendszert. És ez nem azt jelenti, hogy mindenki számára kedvezményt kell biztosítani: a tehetősebb ügyfeleknek nem biztos, hogy minden látogatáshoz 10%-os kedvezményre van szükségük. Ezért érdemes néhány "klubkártyát" elkészíteni, amelyek különleges eseményekre - borkóstolókra, vacsorákra, mesterkurzusokra - biztosítanak belépést. Ha családos közönséget szolgál ki, az éttermi számla egy részét a klubkártyára írhatja jóvá, így ösztönözve az ismételt látogatást. Nézzen utána a versenytársak gyakorlatának, és válassza ki a legjobb lehetőséget vendégei számára. 

Bartenders

Kérdezze meg magától, hogy mennyire hajlandó eltérni a szabályoktól és normáktól a vendég kedvéért? Kinek kedveznek a szabályok: az üzleti kényelemnek vagy a vendég kényelmének? A vendég elvárásainak figyelmen kívül hagyása gyakran nem kifizetődő. A vendégek értékelik és emlékeznek az Ön rugalmasságára.

Lehet elegáns fine dining étterme vagy sarki kebabozója, lehet gyorsétterme vagy niche boutique kávézója, lehet csodálatos dekorációja, remek háttérzenéje, lehet jól felépített marketingje és PR-ja, lehetnek nagyszerű felszolgálói, mégis üzleti szempontból az általános vendégélmény fontosabb, mint bármely más tényező.